Ο ΟΛΠ και οι Κινέζοι της «Cosco» έχουν σκληρύνει τις μεταξύ τους διαπραγματεύσεις για την ολοκλήρωση της συμφωνίας παραχώρησης του Σ.ΕΜΠΟ.
Σύμφωνα με πληροφορίες, οι Κινέζοι πιέζουν να σταματήσουν οι κινητοποιήσεις, χωρίς να πληγούν οι εργαζόμενοι.
Ομως κάτι τέτοιο δεν διαφαίνεται στον ορίζοντα.
Οι Κινέζοι γνωρίζουν πολύ καλά ότι οι εργαζόμενοι στον ΟΛΠ έχουν την τεχνογνωσία για να συμβάλουν, τουλάχιστον στα πρώτα χρόνια, στην ανάπτυξη της κολοσσιαίας επένδυσης που θα έχουν κάνει στο λιμάνι του Πειραιά.
Μεγάλο ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα σχέδια των Κινέζων για τον προβλήτα ΙΙΙ στόν ΟΛΠ.
Ο κινεζικός όμιλος θα επιχειρήσει, σύμφωνα με πληροφορίες, εφόσον ξεπεράσει τον σκόπελο των ενστάσεων που έχει κάνει ο Δήμος Περάματος στο Συμβούλιο της Επικρατείας, να κατασκευάσει ολόκληρο τον προβλήτα ΙΙΙ, και όχι τον μισό, όπως προβλέπει η διακήρυξη του ΟΛΠ.
Η κίνηση αυτή θα του δώσει επιπλέον χώρους 150 με 200 στρέμματα. Αυτόν τον πρόσθετο χώρο οι Κινέζοι σκοπεύουν να τον χρησιμοποιήσουν όχι για διακίνηση containers, αλλά ως μεταποιητική βάση.
Ως ελεύθερη ζώνη που θα είναι, θα έχουν τη δυνατότητα με μια τελική προσθήκη στα προϊόντα που θα φέρνουν από την Κίνα, να τα μετατρέπουν σε ευρωπαϊκά από κινεζικά.
«Είναι μια τακτική που ακολουθούν πάνω από 10 χρόνια οι ευρωπαϊκές επιχειρήσεις». Για τον ίδιο σκοπό δεν αποκλείεται σε τρίτο στάδιο να διεκδικήσουν και το logistic center που αναμένεται να δημιουργηθεί στο Θριάσιο.
Το λιμάνι του Πειραιά θα χρησιμοποιηθεί ως διαμετακομιστικό, αφού τα εμπορεύματα θα μοιράζονται στη συνέχεια με μικρότερα πλοία στις άλλες ευρωπαϊκές χώρες του Νότου.
Ολα αυτά ............. μετά απο την επιχειρούμενη ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗ του Σ.ΕΜΠΟ.
Τίς μετέπειτα επιπτώσεις όμως του Ελληνικού εμπορίου, ποιός θα τίς << πληρώσει >> ????