« Ο ΠΕΙΡΑΙΑΣ ΝΙΚΗΤΗΣ - Για την πόλη που θέλουμε. Για την πόλη που μας αξίζει !! Όλοι μαζί συνεχίζουμε δυναμικά !! »

Πέμπτη 1 Μαρτίου 2012

Νέες κλαδικές συμβάσεις έως τις 14 Μαΐου 2012


Προθεσμία το αργότερο έως τις 14-05-2012, έχουν συνδικάτα και εργοδοτικές οργανώσεις προκειμένου να επαναδιαπραγματευθούν τους όρους αμοιβής και εργασίας και να υπογράψουν νέες κλαδικές συμβάσεις οριοθετώντας το εύρος των μειώσεων στους μισθούς και στις προσαυξήσεις (10% – 20%, ανάλογα με τον κλάδο) που δίνουν τα καταργούμενα με το νέο Μνημόνιο και εφόσον δεν υπάρξουν αντίθετες συμφωνίες, «έξτρα» επιδόματα.
Την τρίμηνη προθεσμία, ακόμη και για τις συμβάσεις που έληξαν, ορίζει η Πράξη Υπουργικού Συμβουλίου.


Το νέο καθεστώς για τις συμβάσεις έχει, ωστόσο, δύο μεγάλα κενά:
  • Σε περίπτωση διαφωνίας με τις εργοδοτικές οργανώσεις, τα συνδικάτα θα μπορούν να βρουν «λύση» στη Διαιτησία μόνο εφόσον προσφύγουν από κοινού στον ΟΜΕΔ με την εργοδοτική πλευρά και μόνο για το ύψος του βασικού μισθού (όχι για τα επιδόματα). Δηλαδή δεν διασφαλίζεται η «διάσωση» των «έξτρα» επιδομάτων.
  • Με δεδομένο ότι έχει καταργηθεί η υποχρεωτικότητα της εφαρμογής των κλαδικών συμβάσεων (με επέκτασή τους και στα μη μέλη των οργανώσεων που τις υπογράφουν) ευνοείται η σύναψη είτε επιχειρησιακών συμβάσεων (οι οποίες υπερισχύουν έναντι των κλαδικών και μπορούν να προβλέπουν μειώσεις μισθών και επιδομάτων έως τα όρια της ΕΓΣΣΕ) είτε ατομικών συμβάσεων.

Ποια επιδόματα μένουν :
 Θα διατηρηθούν μόνο τα 4 βασικά επιδόματα (τέκνων, πολυετίας, πτυχίου και ανθυγιεινό)


Ποια επιδόματα χάνονται : 
Τα επιδόματα που «χάνονται» αν δεν συμφωνηθεί η συνέχιση της καταβολής τους, είναι του γάμου (10% επί του μισθού για όλους τους εργαζόμενους), ευθύνης, ειδικών συνθηκών κ.ά. που προβλέπονταν σε κλαδικές συμβάσεις και έχουν ως εξής:

Αερολιμένα, ακτινοβολίας, αναρρίχησης, ανυψωτικών μηχανημάτων, αρθρωτών λεωφορείων, άφιξης – αναχώρησης πλοίου, σκυροδέματος, βιβλιοθήκης, βρεφονηπιακού σταθμού, στοάς, εποχικής απασχόλησης, εργοδηγού, εργοταξίου, εφημερίας, ζεύξεων – αποζεύξεων, θυρωρών, ισολογισμού, κλειστών χώρων, διανομής μικροδεμάτων, διδακτορικού, δικύκλου, ειδικό επίδομα (βαφεία – καθαριστήρια και κλινικές), ειδικότητας, ειδικών συνθηκών, εκτός έδρας – διανυκτέρευσης, ελλιμενισμού πλοίων, εμπορικού, εναέριων εργασιών, ενοικίου, εξομάλυνσης, τυποποίησης, επίβλεψης, επικίνδυνης εργασίας, μεταφοράς conteiners, μετακίνησης – εισιτηρίων, μηχανογράφησης, νοσοκομειακό, νυχτερινής εργασίας, ξένης γλώσσας, οδήγησης βαρέων οχημάτων, οθόνης H/Y, οικογενειακό (γάμου), οπλοφορίας, μεταφοράς χρημάτων, παραμεθόριων περιοχών, πίστας (για χειριστές μηχανημάτων σε βιομηχανίες), προϊσταμένου πωλήσεων, διευθύνοντος – διευθύνουσας, πρόσθετης απασχόλησης, ρυμουλκών, σκηνής (τεχνικοί θεάτρου), στολής (ξενοδοχεία), σχολικών μεταφορών, ταμειακών λαθών, τεχνικό, τεχνικού ασφαλείας, τηλεφωνικού κέντρου – τηλεφωνητή, τοκετού, τουριστικής εκπαίδευσης, τροφής, τροφοκατοικίας, υπεργοδηγού, υπευθυνότητας, ύπνου – διαμονής, υπό τη γη, ύψους (ηλεκτροτεχνίτες – οικοδόμοι), φορτοεκφόρτωσης οχημάτων, φύλακα, χρηματαποστολών (οδηγοί), χωρίς εισπράκτορα (KTEΛ).

Παροχές που καταργούνται
Παροχές που δίνουν έμμεσα αυξήσεις εισοδήματος και παύουν να ισχύουν μετά τη λήξη της τρίμηνης μετενέργειας είναι, ακόμη, οι ειδικές άδειες στη διάρκεια του χρόνου, παροχές σε είδος (βενζίνη, γάλα, είδη ένδυσης – υπόδησης) πρόσθετες αργίες, αποζημιώσεις κ.ά.

Σε περίπτωση που δεν υπάρξει συμφωνία:
Ευνοείται η σύναψη ατομικών συμβάσεων εργασίας.
Λύση μπορεί να δοθεί στη Διαιτησία αποκλειστικά για το ύψος του βασικού μισθού (όχι για επιδόματα) και μόνο εφόσον αποφασίσουν να προσφύγουν από κοινού στον ΟΜΕΔ τα δύο μέρη.
Οι μειώσεις αποδοχών μπορεί να φτάσουν ή και να ξεπεράσουν το 40% αν «περάσει» σε κλαδικό επίπεδο η μείωση του 22% (της ΕΓΣΣΕ) και, ταυτόχρονα, διατηρηθούν μόνο τα 4 βασικά επιδόματα.

ΜΕΤΑ ΑΠΟ 39 ΧΡΟΝΙΑ ........


<< ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗ >> ΤΗΣ ΛΙΜΕΝΕΡΓΑΣΙΑΣ

Μετα απο 39 χρόνια, η Κυβέρνηση μέσω του Γ.Γ. Λιμένων, προσπαθεί να διερευνήσει την δυνατότητα κύρωσης των Διεθνών Συμβάσεων Εργασίας 137 «Για τις κοινωνικές επιπτώσεις από τις νέες μεθόδους χειρισμού στα λιμάνια» (1973) και 152 «Για την ασφάλεια και υγιεινή στις λιμενικές φορτοεκφορτωτικές εργασίες» (1979).
Η Γενική Γραμματεία Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής του Υπουργείου Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας έλαβε την πρωτοβουλία για έναρξη διαλόγου για την εργασία στους Ελληνικούς Λιμένες.

<< Οι Ελληνικοί λιμένες, καλούνται να αποτελέσουν πολιτική προτεραιότητα πρώτης γραμμής. Η αλλαγή του τρόπου οργάνωσης και λειτουργίας των Ελληνικών λιμένων είναι επιτακτική και μέσω αυτής πρέπει να διασφαλίσουμε ότι θα μπορούν να συμβάλλουν καθοριστικά στην ανάπτυξη του τόπου μας και στην δημιουργία νέων θέσεων εργασίας.>>
Η χώρα μας έχει παράδοση συζήτησης και κύρωσης σχετικών συμβάσεων – όπως η Σύμβαση Ναυτικής Εργασίας, και η συζήτηση που διεξάγεται σήμερα για την νομοθετική κύρωση της.

Και κλείνοντας :
<<  Το Υπουργείο Κοινωνικής Ασφάλειας και η ΓΓΛΛΠ βρισκόμαστε σε συνεργασία όσον αφορά στον τομέα της απελευθέρωσης της πρόσβασης στην λιμενεργασία, όπως ακριβώς το ΤΑΙΠΕΔ και η ΓΓΛΛΠ βρίσκονται σε επαφή για την είσοδο νέων παικτών στην παροχή λιμενικών υπηρεσιών. >>