Το θηριώδες μηχάνημα υπόγειας εκσκαφής, αφού διανοίξει σήραγγα συνολικού μήκους 6,5 χιλιομέτρων, περνώντας από τους υπό κατασκευή σταθμούς «Αγία Βαρβάρα», «Κορυδαλλός», «Νίκαια», «Μανιάτικα», «Πειραιάς» και «Δημοτικό Θέατρο» θα φτάσει στον τελικό προορισμό του σε περίπου 2,5 χρόνια, δηλαδή την άνοιξη του 2016.
Για την κατασκευή του κεντρικού σταθμού Μετρό στον Πειραιά, που θα γίνει μπροστά από τον σταθμό του ΗΣΑΠ, από τις αρχές του νέου έτους και για άλλα τουλάχιστον 2 χρόνια, μέχρι να ολοκληρωθεί η κατασκευή του σταθμού και του υπόγειου δικτύου, θα γίνει εκτροπή της κυκλοφορίας των οχημάτων στην «καρδιά» του λιμανιού.Προβλέπεται να αποκλειστεί τμήμα από τον σταθμό ΗΣΑΠ προς το λιμάνι μήκους 150-200 μέτρων και εκτροπή των δύο ρευμάτων της κυκλοφορίας μέσα από το λιμάνι.
Ο «Ιππόδαμος», που έχει πάρει το όνομά του από τον σπουδαίο αρχιτέκτονα, μαθηματικό και φιλόσοφο του της αρχαιότητας περνώντας κάτω από τον οδικό άξονα της Ακτής Καλλιμασιώτη αναμένεται να αναμετρηθεί με μεγάλες δυσκολίες, αφού η διάνοιξη της σήραγγας θα γίνει σε βάθος 27 μέτρων, ενώ η στάθμη της θάλασσας βρίσκεται μόλις 1,5 μέτρο κάτω από την επιφάνεια του δρόμου.
Παράλληλα, στοιχεία του Ιπποδάμειου συστήματος της αρχαίας πόλης του Πειραιά θα αποκαλύψει η εκτελούμενη στο πλαίσιο του έργου του Μετρό αρχαιολογική έρευνα στην πλατεία Δημοτικού Θεάτρου.