« Για την πόλη που θέλουμε. Για την πόλη που μας αξίζει !! »

Παρασκευή, 25 Ιανουαρίου 2013

Μετά το Νομοσχέδιο, το σχέδιο ...... ΠΟΣΕΙΔΩΝ για τα Λιμάνια ..........



Σύμφωνα με το σχέδιο «Ποσειδών», μετά απο την ψήφιση του Νομοσχεδίου, θα γίνουν θυγατρικές εταιρίες του ΟΛΠ, τα λιμάνια Ραφήνας, Λαυρίου και Ελευσίνας.
Το επόμενο στάδιο θα περιλαμβάνει, την παραχώρηση δραστηριοτήτων του ΟΛΠ. ( ο......  ΚΑΛΟΣ και ο .....  ΚΑΚΟΣ ΟΛΠ )

Οι λιμενικές δραστηριότητες που βρίσκονται ψηλά στην ατζέντα των υποψήφιων επενδυτών είναι :
Ο προβλήτας Ι του Σ.ΕΜΠΟ., η κρουαζιέρα και το Car Terminal στον ΟΛΠ. 
Επίσης, ο προβλήτας 6 του Σ.ΕΜΠΟ. και το γενικό και χύδην φορτίο στον ΟΛΘ, με τη Hutchison και την International Container Services να δείχνουν το μεγαλύτερο ενδιαφέρον, το εμπορευματικό λιμάνι στην Αλεξανδρούπολη, το γενικό και χύδην φορτίο στο Βόλο, η κρουαζιέρα και η ακτοπλοΐα ro - ro στην Ηγουμενίτσα, η ακτοπλοΐα ro - ro στην Πάτρα και η κρουαζιέρα στην Κέρκυρα στο Ηράκλειο, στη Μύκονο τη Σαντορίνη και τη Ρόδο.
Τα λιμάνια και οι υφιστάμενες δραστηριότητες που έχουν προσδιοριστεί ως «μη αξιοποιήσιμες» περιλαμβάνουν τα εξής: για τον ΟΛΠ το γενικό φορτίο, για τον ΟΛΘ η ακτοπλοΐα, για το Ηράκλειο το container, γενικό & χύδην φορτίο, για το Βόλο η ακτοπλοΐα και η κρουαζιέρα, για την Πάτρα το γενικό και χύδην φορτίο και η εγχώρια ακτοπλοΐα. 
Στην Αλεξανδρούπολη δεν αναμένεται να προκαλέσουν επενδυτικό ενδιαφέρον, σύμφωνα με τους συμβούλους, οι λιμενικές δραστηριότητες για την ακτοπλοΐα, όπως και στην Καβάλα, την Ελευσίνα, το Λαύριο και τη Ραφήνα.
Υπέρ των παραχωρήσεων τάσσεται η τρόικα (Μνημόνιο 3), αποκλείοντας την πώληση της πλειοψηφίας του ΟΛΠ.
Ωστόσο, σύμφωνα με τα στοιχεία που έχει συλλέξει το ΤΑΙΠΕΔ, οι υποψήφιοι επενδυτές, που προέρχονται από την Κίνα, την Ινδία, της Ευρώπη, την Αμερική, τη Ρωσία, αλλά και την Ελλάδα, επιδεικνύουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για συγκεκριμένα λιμάνια και λιμενικές υπηρεσίες, ενώ για άλλα δεν έχουν επιδείξει ιδιαίτερο ζήλο.
Το ΤΑΙΠΕΔ σημειώνει ότι οι Έλληνες επιχειρηματίες επιδιώκουν τη συμμετοχή τους στην ιδιωτικοποίηση των λιμανιών μέσω κοινοπραξιών. Σε ό,τι αφορά τους επιβατικούς και τους σταθμούς κρουαζιέρας, ενδιαφέρον έχουν επιδείξει τουρκικοί όμιλοι, ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες, ο όμιλος Grimaldi, καθώς και ελληνικές κατασκευαστικές εταιρείες.