Με καθυστέρηση πέντε ετών ........ η Επιτροπή Ανταγωνισμού εδέησε να εκδώσει απόφαση σχετικά με την πολυθρύλητη σύμβαση ΟΛΠ – MSC για καταγγελλόμενη ως «μονοπωλιακή» σχέση, εγείρονται σοβαροί προβληματισμοί για την ουσία και το σκεπτικό της συγκεκριμένης απόφασης.
Η απόφαση η οποία αποτελείται από 50 και πλέον σελίδες, περιγράφει το σκεπτικό βάσει του οποίου οι δύο πλευρές, ΟΛΠ και MSC, κατηγορήθηκαν αρχικά για κατάχρηση δεσπόζουσας θέσης και κάθετη σύμπραξη.
Η ολομέλεια της Επιτροπής Ανταγωνισμού με οκτώ ψήφους υπέρ και τρεις κατά απέρριψε την κατηγορία περί κατάχρησης δεσπόζουσας θέσης και με έξι ψήφους υπέρ έναντι πέντε δέχθηκε ότι υπήρξε κάθετη σύμπραξη για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, μεταξύ του 2002 και του 2004.
Η απόφαση αυτή εγείρει σειρά ζητημάτων που θα πρέπει να διερευνηθούν από εδώ και ύστερα καθώς πέραν από την MSC Greece, ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιά είναι στη πραγματικότητα μια ΔΕΚΟ που τελεί υπό τον έλεγχο του κράτους και ως εκ τούτου αυτό που προκύπτει σε δεύτερη ανάγνωση είναι πως η Επιτροπή Ανταγωνισμού επέβαλε ένα πρόστιμο…στο κράτος.
Πέραν της διάστασης αυτής, θα πρέπει να διερευνηθεί σε νομικό πλέον επίπεδο αν η εν λόγω απόφαση δημιουργεί δεδικασμένο στην Ευρωπαϊκή Ένωση όπου ένας ιδιαίτερα μεγάλος αριθμός λιμένων ακολουθούν ακριβώς την πολιτική που ακολούθησε ο ΟΛΠ σε εμπορικό επίπεδο και σήμερα τιμωρείτε.
Κάλλιστα αρκετές εταιρίες ή φυσικά πρόσωπα που εκτιμούν ότι θίγονται από τις συνέργειες πολλών ευρωπαϊκών λιμένων με ιδιωτικές εταιρίες δυνητικά έχουν πλέον τη δυνατότητα να καταφύγουν στις κατά τόπους Επιτροπές Ανταγωνισμού και να καταγγείλουν κάθετες συμπράξεις και κατάχρηση δεσπόζουσας θέσης, όπως συνέβη και στην Ελλάδα.
Τα παράδοξα όμως αυτής της απόφασης δεν τελειώνουν εδώ, όπως πιστεύουν πολλοί. Αντίθετα η απόφαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού αποτελεί την απαρχή μιας νέας κατάστασης τις επιπτώσεις της οποίας θα μετράμε πλέον κάθε μέρα ...........
Διαβάστε ολόκληρη την απόφαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού :
http://www.theseanation.gr/news/files/articles/2636/ApofasiEpAnt.pdf