Η ανατροπή των εργασιακών σχέσεων βρισκόταν στην «πρώτη γραμμή» του ενδιαφέροντος των ομιλητών στην ημερίδα που έγινε χθές, στην αίθουσα εκδηλώσεων του Οργανισμού Λιμένος Πειραιά (ΟΛΠ ΑΕ).
Αξίζει να σημειωθεί ότι στους ομιλητές ήταν και ο ευρωβουλευτής της Νέας Δημοκρατίας Γ. Κουμουτσάκος και αποτελεί ερωτηματικό γιατί δεν εκλήθησαν Έλληνες ευρωβουλευτές άλλων κομμάτων ή έστω ξένοι ευρωβουλευτές άλλων πολιτικών ομάδων.
Επίσης, χαρακτηριστική ήταν η απουσία πολλών στελεχών της Γραμματείας Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής, που πληροφορίες αναφέρουν ότι δεν τους δόθηκε η δυνατότητα να παραβρεθούν στην ημερίδα, απ' όπου έλειψαν και οι τοποθετήσεις εκπροσώπων των εργαζόμενων.
Η ημερίδα περιλάμβανε 4 «τραπέζια» συζητήσεων με συγκεκριμένη θεματολογία το καθένα.
Η αρχή έγινε λίγο μετά τις 9 το πρωί με το πρώτο τραπέζι που είχε συντονιστή τον γενικό γραμματέα Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής Κ. Μουτζούρη να εξετάζει την υπάρχουσα κατάσταση στα ελληνικά λιμάνια.
Ομιλητής ήταν ο κ. Ηρ. Χαραλαμπίδης, καθηγητής του Πανεπιστημίου του Ρότερνταμ, ο οποίος μίλησε για την ανάπτυξη των λιμανιών της Ανατολικής Μεσογείου θέτοντας ως θέματα προς αντιμετώπιση τις ελλείψεις σε υποδομές/ ανωδομές, την γραφειοκρατία και τις… εργασιακές σχέσεις.
Επίσης μίλησαν ο κ. Γ. Καστελάνος, γενικός διευθυντής της ΕΛΙΜΕ, που αναφέρθηκε στην κατάσταση των ελληνικών λιμανιών, ένας εκπρόσωπος του ΤΑΙΠΕΔ και ο κ. Σαρτζετάκης εκ της μέρους της διεύθυνσης μεταφορών της Κομισιόν.
Ενδιαφέρον στοιχείο των ομιλιών ήταν ότι τα ελληνικά λιμάνια έχουν από μηδενική έως πολύ μικρή απορροφητικότητα κονδυλίων από προγράμματα, όπως το ΕΣΠΑ, από το οποίο μέχρι πρόσφατα είχαν εξαιρεθεί ή το Μάρκο Πόλο ΙΙ αλλά και από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων.
Στο δεύτερο «τραπέζι», που ξεκίνησε στις 11.30 συζητήθηκαν νομοθετικές πρωτοβουλίες και εργασιακά και παρουσιάστηκαν διάφορα «μοντέλα» λειτουργίας λιμανιών.
Ομιλητές ήταν ο διευθύνων σύμβουλος του λιμανιού του Ροστόκ Ούλριχ Μπαουρμέϊστερ, ο Μάνφρο Ρέουτερ του λιμανιού του Αμβούργου, εκπρόσωπος του λιμανιού της Βαρκελώνης και ο καθηγητής του Πανεπιστημίου της Γάνδης Χόϋντανκ, που μίλησε για τις εργασιακές σχέσεις στα λιμάνια της Ευρώπης για τις οποίες διενεργεί μια έρευνα ξεσηκώνοντας έντονες αντιδράσεις από τα λιμενεργατικά σωματεία.
Στο τρίτο «τραπέζι», μετά την μεσημεριανή διακοπή, με ώρα έναρξης στις 15.00 και συντονίστρια την κ. Ζωρζέτα Λάλλη, στέλεχος της task force συζητήθηκαν και παρουσιάστηκαν επίσης μοντέλα λειτουργίας λιμανιών.
Ο κ. Δ. Θεολογίτης, από την επιτροπή μεταφορών της Κομισιόν παρουσίασε το Βρετανικό μοντέλο αλλά και το Δανέζικο, το οποίο αναμορφώθηκε πρόσφατα, ο κ. Βερχόφεν από την ESPO, την διεθνή αρχή των κρατικών λιμένων παρουσίασε το μοντέλο του Ρότερνταμ, ο κ. Ράϊλι το Ιρλανδικό μοντέλο, που επίσης αναμορφώθηκε πρόσφατα και ο κ. Ντανιέ το γαλλικό μοντέλο, με επίκεντρο το Φως της Μασσαλίας.
Στο τελευταίο «τραπέζι» με συντονιστή τον κ. Θεολογίτη έγινε το «κλείσιμο» με μια σύνοψη του «τι έχουμε και τι πρέπει να γίνει».
Ομιλητές ήταν ο διευθύνων σύμβουλος του λιμανιού της Αμβέρσας Γκίντερ Ντίνγκς.
Ο κ. Θεολογίτης μίλησε για την ανάγκη διαμόρφωσης ενός νέου μοντέλου ανάπτυξης των ελληνικών λιμανιών ενώ ο ευρωβουλευτής της ΝΔ Γ. Κουμουτσάκος επικεντρώθηκε στην σημασία των θαλάσσιων διαδρόμων.
Το κλείσιμο της ημερίδας έγινε, σύμφωνα με το πρόγραμμα, μετά τις 5 το απόγευμα, με ομιλία του υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου Κωστή Μουσουρούλη.