Ο ΟΛΠ είναι για τον Πειραιά και την ευρύτερη περιοχή ο σημαντικότερος αναπτυξιακός οργανισμός δημοσίου συμφέροντος , οι αποφάσεις του οποίου επηρεάζουν επιχειρηματικά και κοινωνικά χιλιάδες πολίτες, αλλά και την ανάπτυξη της χώρας όσον αφορά τους τομείς της ναυτιλίας και των θαλάσσιων μεταφορών.
Το λιμάνι του Πειραιά οφείλει να είναι μεγάλο και ανταγωνιστικό.
Το νεο επενδυτικό πρόγραμμα του ΟΛΠ, για το κεντρικό Λιμάνι είναι:
1. Η ενδυνάμωση της δραστηριότητάς του στον χώρο της κρουαζιέρας. Προτείνεται η επέκταση του νότιου λιμένα για τη δημιουργία νέων λιμενικών εγκαταστάσεων ελλιμενισμού κρουαζιερόπλοιων, έργο το οποίο θα καταστήσει προοπτικά τον Πειραιά ως το σημαντικότερο λιμένα κρουαζιερόπλοιων. Παράλληλα (α) θα δημιουργηθούν νέοι χώροι υποδοχής στους ισόγειους χώρους του κτιρίου της “Παγόδας”, (β) θα επεκταθεί ο χώρος υποδοχής του κτιρίου “Κανέλου” και (γ) θα δημιουργηθεί νέος κρηπιδότοιχος μπροστά από τον χώρο του Κεντρικού Λιμεναρχείου.
2. Η κατασκευή του Συνεδριακού Κέντρου στον χώρο “Παλατάκι”, θα προχωρήσει κανονικά βάσει των συμφωνιών, οι οποίες έχουν υπογραφεί.
3. Η κατασκευή υπερυψωμένου monorail περιμετρικά του λιμένος. Είναι έργο αναγκαίο για τη μεταφορά των εκατομμυρίων επιβατών της ακτοπλοΐας και της κρουαζιέρας, αλλά και των πολιτών του Πειραιά. Το έργο θα κατασκευαστεί παράλληλα με το κιγκλίδωμα περίφραξης του λιμένος, είναι περιβαλλοντικά συμβατό και θα αναβαθμίσει την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών του ΟΛΠ.4. Η κατασκευή Θεματικού Πάρκου για την ιστορία του Πειραιά και της Ναυτιλίας στη θέση Καστράκι.
5. Η ανακατασκευή των Αποθηκών και του SILO
6. Δημιουργία Ξενοδοχείου 5* στην περιοχή Παγόδας και Λιμεναρχείου. Ο Πειραιάς δεν διαθέτει ένα υψηλής ποιότητας ξενοδοχείο. Ο μόνος διαθέσιμος χώρος είναι το κτίριο της Παγόδας και το παρακείμενο κτίριο του Λιμεναρχείου, τα οποία μπορούν να μετατραπούν και ανακατασκευασθούν, αφού ο συνεδριακός – εκθεσιακός χώρος μεταφέρεται στη θέση “Παλατάκι”. Είναι αυτονόητο ότι θα επιλέγουν λύσεις μετατροπής της “Παγόδας”, της οποίας η αρχιτεκτονική μορφή πρέπει να παραμείνει αναλλοίωτη, αφού έχει καταστεί ταυτόσημη με τον Πειραιά. Στην οροφή της προτείνεται ανακατασκευή η στήριξη με νέα υλικά και ανάπτυγμα φωτοβολταϊκών κυψελών.
7. Κατασκευή νέου κρηπιδώματος σε λιμένα Αλων (Καλιμασιώτη). Το έργο της Επέκτασης καθίσταται αναγκαίο λόγω της κατασκευής του έργου “σταθμός μετρό – επέκταση Πειραιά”. Ούτως ή άλλως η επέκταση πρέπει να γίνει, γιατί ο χώρος έχει σήμερα καταστεί ανεπαρκής για την φορτοεκφόρτωση και την αποεπιβίβαση των πλοίων.
8. Κατασκευή νέου SILO σε Κερατσίνι.
9. Μετατροπή της Πέτρινης Αποθήκης σε επιβατηγό σταθμό.
Η πέτρινη αποθήκη αποτελεί διατηρητέο και ενδιαφέρον κτίριο. Πρέπει να συντηρηθεί, να επεκταθεί και λόγω ανάπτυξης της επιβατηγής κίνησης στη συγκεκριμένη αυτή να μετατραπεί σε επιβατηγό σταθμό.
10. Λειτουργία του Ελικοδρομίου λιμένος.
11. Κατασκευή υποδομών αποβλήτων κ.λ.π. στον επιβατηγό λιμένα
12. Δημιουργία οργανωμένου και φυλασσόμενου parking φορτηγών κάτω από το τμήμα της λεωφόρου Α. Παπανδρέου.
13. Έργα εκβάθυνσης Κεντρικού Λιμένα
14. Έργα περιβαλλοντικών παρεμβάσεων στο συνολικό χώρο του λιμανιού
15. Δημιουργία Main terminal στην περιοχή “Λεμονάδικα”.