Φ Ι Λ Α Ρ Γ Υ Ρ Ι Α είν’ ο κοινώς παραδεκτός, πρώτος λόγος και κίνητρο της προδοσίας.
ΑΛΛΟ ΕΙΝΑΙ η φιλαργυρία και άλλο
πράγμα η Προδοσία της φιλίας και της συνεργασίας, είτε από
δόλο είτε από εγκληματική αμέλεια ή ηλιθιότητα ...
Η προδοσία του Ιούδα παραμένει μία από τις πιο
αξιοπρόσεκτες και συνάμα ακατανόητες πράξεις που άφησαν ποτέ το στίγμα τους
στην Ιστορία:
Πώς είναι δυνατόν κάποιος που επιλέχθηκε από τον
ίδιο τον Ιησού ως ένας από τους δώδεκα μαθητές του, κάποιος που έχαιρε της
φιλίας και εκτίμησης του Δασκάλου του και που μπορούσε, αν το είχε θελήσει, να
εξασφαλίσει μιαν άσπιλη υστεροφημία, πώς είναι δυνατόν να παρέδωσε σε μαρτυρικό
θάνατο τον Υιό του Θεού;
Τι πρόδωσε τελικά ο Ιούδας ;
α) Πρόδωσε τον τόπο όπου θα μπορούσαν οι
Γραμματείς και Φαρισαίοι μια συγκεκριμένη και ασφαλή στιγμή να συλλάβουν τον
Χριστό χωρίς την παρουσία του λαού, του οποίου ο Χριστός είχε την προστατευτική
εύνοια. Αυτόν τον τόπο μόνο ένας άνθρωπος του στενού περιβάλλοντος του Χριστού
θα μπορούσε να γνωρίζει σίγουρα.
β) Πρόδωσε το ιερό πρόσωπο του δασκάλου Χριστού.
Πρόδωσε μια ιερή σχέση μαθητή και δασκάλου. Απέναντι σ’ αυτή την ιερή σχέση
φάνηκε ανάξιος. Διάλυσε αυτή τη σχέση γιατί δεν μπορούσε να αντέξει το μεγαλείο
και το βάρος της αγάπης του δασκάλου. Αυτή ακριβώς η αγάπη οδηγούσε τον λήπτη
ολοένα σε σφοδρότερο μίσος. Γι’ αυτό και την απέρριψε.
γ) Πρόδωσε το μεσσιανικό μυστικό του Χριστού,
αυτό που ήταν στην ουσία ο Χριστός και που συχνά ο Χριστός απαιτούσε επίμονα
από τους μαθητές του να μη το κοινοποιήσουν.
Και ο Ιούδας πώς αξιολογείται; ΠΡΟΔΟΤΗΣ και ΑΧΑΡΙΣΤΟΣ
ΣΕ ΚΑΘΕ διαφορετικό είδος προδοσίας μπορούν να
εντοπιστούν πολλοί διαφορετικοί λόγοι, κίνητρα, αίτια, παράγοντες κ.ο.κ.
Όλα, όμως, ξεκινούν από κάποια μορφή ιδιοτέλειας.
Η οποία, πιθανόν να μην είναι πάντα, στενά ατομικής αλλά και
ομαδικής μορφής:
- Τα ομαδικά συμφέροντα, μέσω των οποίων διακονούνται
πρωτίστως οι επιμέρους ατομικές ιδιοτέλειες τών συναπαρτιζόντων ........
Φ Ι Λ Α Ρ Γ Υ Ρ Ι Α προσωπικής ιδιοτέλειας, υποκινούμενη
από την αρχομανία, δεν είναι άραγε, ο πρώτος λόγος - κίνητρο τής διαπραττόμενης
σωρηδόν προδοσίας ;
Ο ΙΟΥΔΑΣ πάντως επρόδωσε και δεν ήταν τελικά μόνος του !!