Δεν κατάφερα ν΄αλλάξω το "σύστημα", όμως δεν επέτρεψα ούτε σ΄αυτό να με .... "αλλάξει" !!

Δευτέρα, 19 Σεπτεμβρίου 2011

Έρχεται, η απελευθέρωση των λιμενικών υπηρεσιών ??


Σύμφωνα με την εφημερίδα ΤΟ ΚΕΡΔΟΣ :
Η κυβέρνηση, κάτω από την πίεση των ξένων ναυτιλιακών κολοσσών της κρουαζιέρας και την απαίτηση της «Τρόϊκας» επισπεύδει την απελευθέρωση των λιμενικών υπηρεσιών σε είκοσι λιμάνια της χώρας στον τομέα της κρουαζιέρας.
Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες η «τρόϊκα» ζήτησε την απελευθέρωση των υπηρεσιών στην κρουαζιέρα στα λιμάνια στα οποία προσεγγίζουν κρουαζιερόπλοια.
Τα λιμάνια που θα απελευθερώσουν τις λιμενικές υπηρεσείς ( επιβατηγούς σταθμούς, προβλήτες ελλειμενισμού, καβοδεσία, φύλαξη κλπ ) είναι ο Πειραιάς, η Θεσσαλονίκη, η Πάτρα, ο Βόλος, η Καβάλα, η Αλεξανδρούπολη, η Κέρκυρα, η Ηγουμενίτσα, το Ηράκλειο, η Ελευσίνα, η Ραφήνα, το Λαύριο, που λειτουργούν ως Ανώνυμες Εταιρείες, καθώς και το Κατάκολο, η Ρόδος, η Κως, η Σαντορίνη, η Μύκονος, τα Χανιά, η Πάτμος και η Σύρος, που είναι Λιμενικά Δημοτικά Ταμεία.
Επισημαίνεται ότι η «Τρόικα» απαιτεί την απελευθέρωση των υπηρεσιών στην κρουαζιέρα, τομέα που έχουν δείξει ιδιαίτερο ενδιαφέρον  οι ξένοι ναυτιλιακοί κολοσσοί, όπως είναι η Carnival, η Royal Caribbean, η Costa, η MSC, η Celebrity.
Η προσδοκία που υπάρχει είναι ότι η απελευθέρωση των υπηρεσιών θα φέρει επενδύσεις στα λιμάνια και κυρίως σε τερματικούς σταθμούς και αύξηση των θέσεων εργασίας.
Αξίζει να επισημανθεί ότι την προηγούμενη εβδομάδα ξένοι επενδυτές, έδειξαν τεράστιο ενδιαφέρον και στην παρουσίαση που έγινε στο Λονδίνο για τα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, και σχεδιάζουν να συμμετάσχουν στις διαδικασίες για την αγορά του 23% των μετοχών του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς και του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης. Επίσης, ζήτησαν να πληροφορηθούν αν υπάρχουν έργα με σύμπραξη ιδιωτών και δημοσίου στα λιμάνια προκειμένου να επενδύσουν σε αυτά.
Επίσης έγινε γνωστό ότι η εταιρεία των Φιλιππίνων, International Container Terminal Services Inc. (ICTSI), είναι διατεθειμένη να επενδύσει στα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης ένα μεγάλο ποσό, που ο πρόεδρος της Ενρίκουε Ραζόν το προσδιόρισε στα 500 εκατ. δολάρια, ενώ άφησε να εννοηθεί ότι μπορεί να επενδύσει η εταιρεία του και σε άλλα λιμάνια.
Ταυτόχρονα, ο  ιταλο – ελβετικός όμιλος MSC, εξακολουθεί να ενδιαφέρεται να επενδύσει στην πρώτη προβλήτα του Πειραιά, ενώ ταυτόχρονα επιθυμεί να διατηρήσει τη συνεργασία του με την Cosco, στην δεύτερη προβλήτα του Πειραιά.