Εθνικό Λιμενικό Σύστημα
Μέχρι τα τέλη Ιουνίου αναμένεται η ολοκλήρωση της επεξεργασίας, αναφορικά με την αναμόρφωση του εθνικού λιμενικού συστήματος.
Η στρατηγική ανάπτυξης του Εθνικού Λιμενικού Συστήματος αναφέρεται αφενός στην εξειδίκευση των λιμένων μέσω της διοικητικής μεταρρύθμισης και αφετέρου στην εφαρμογή διεθνών πρακτικών παραχώρησης λιμενικών υπηρεσιών.
Οι στόχοι και τα αναμενόμενα οφέλη της αναμόρφωσης του Εθνικού Λιμενικού Συστήματος συνοψίζονται:
Στον εκσυγχρονισμό της λειτουργίας των ελληνικών λιμένων μέσα στα πλαίσια ενός έντονου ανταγωνισμού στην παγκόσμια και μεσογειακή λιμενική βιομηχανία.
Στην ορθολογικότερη και αποτελεσματικότερη διαχείριση των εσόδων και της περιουσίας των ελληνικών λιμένων.
Στην αύξηση των εσόδων του Δημοσίου.
Στις ελκυστικότερες και αποδοτικότερες επενδύσεις σε λιμενική υποδομή και ανωδομή, που θα συμβάλουν στην αρτιότερη και ορθότερη λειτουργία τους.
Στη διαφάνεια στη λειτουργία τους.
Στην ενίσχυση της τουριστικής εικόνας της χώρας.
Αττικό Λιμενικό Σύστημα
Αιχμή του «Λιμενικού Καλλικράτη» θα αποτελέσει το Αττικό Λιμενικό Σύστημα, στο οποίο θα ενταχθούν, υπό τον Οργανισμό Λιμένος Πειραιώς (ΟΛΠ), τα λιμάνια της Ελευσίνας, του Λαυρίου, της Ραφήνας και πιθανόν της Κορίνθου.
Tα λιμάνια αυτά κατά πληροφορίες, θα μετατραπούν σε μια εταιρεία συμμετοχών, με ενιαία διοίκηση και απώτερο στόχο την εισαγωγή της στο Χρηματιστήριο.
Στην τελική του μορφή το μετοχικό κεφάλαιο του Αττικού Λιμενικού Συστήματος, κατά πληροφορίες, θα ανήκει σε ποσοστό 51% στο Ελληνικό Δημόσιο και σε ποσοστό 49% σε ιδιώτες επενδυτές.
Αλλοι λιμενικοί φορείς
Σύμφωνα με τον προγραμματισμό, οι άλλοι τρεις λιμενικοί φορείς που σχεδιάζεται να δημιουργηθούν είναι:
- Λιμενικός Φορέας Βορείου Ελλάδας όπου υπό τον Οργανισμό Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ) θα ενταχθούν τα λιμάνια της Αλεξανδρούπολης και της Καβάλας, ενώ για το λιμάνι του Βόλου, που αρχικώς είχε προγραμματισθεί να ενταχθεί στον Φορέα πιθανότατα να μείνει εκτός.
- Ο τρίτος λιμενικός φορέας είναι του Ιονίου Πελάγους με τα λιμάνια της Κέρκυρας, της Ηγουμενίτσας, των Πατρών και του Κατάκολου.
- Ο τέταρτος λιμενικός φορέας θα είναι του Αιγαίου, που θα συμπεριλάβει τα λιμάνια της Κρήτης, νησιών της Δωδεκανήσου και των Κυκλάδων.
Πρέπει να μπει μία τάξη σε αυτά τα λιμάνια και γι’ αυτόν ακριβώς τον λόγο δημιουργούμε τον “Λιμενικό Καλλικράτη”, που σημαίνει ότι βάζουμε σε μία τάξη τα λιμάνια σε τέσσερις άξονες τόνισε, σε πρόσφατη δήλωσή του, ο υπουργός Θαλάσσιων Υποθέσεων Γιάννης Διαμαντίδης.